Informatie over woning verhuren

Woning
verhuren

Iedere verhuurder heeft een verhaal. Wij luisteren en zorgen dat jouw woning de juiste doelgroep(en) bereikt én een hoge kwaliteit huurder krijgt. 

What moves you?

Elke verhuurder heeft zijn eigen reden om te verhuren. Of het nu tijdelijk is of als onderdeel van een investering, Interhouse luistert, denkt mee en zorgt dat jouw woning de juiste huurder vindt.

Een woning verhuren vraagt om kennis van wet- en regelgeving, financieel inzicht en een zorgvuldige aanpak. Onze makelaars zijn goed opgeleid, beschikken over jarenlange ervaring en kennen de lokale huurmarkt door en door. Zo zorgen we voor betrouwbare huurders en een verhuur die rendeert.

We begeleiden het hele traject: van verhuuradvies, tot woningpresentatie en van huurderselectie tot huurovereenkomst en sleuteloverdracht. Daarbij werken we met de beste kwaliteit systemen voor vlotte, vakkundige uitvoering van alle stappen.

Interhouse verhuurt en beheert woningen in een groot deel van Nederland. We verzorgen alles van A tot Z, zodat jij zeker weet dat alles soepel verloopt.

Wat is jouw verhaal?

Laten we kennismaken en ontdek wat Interhouse voor je kan betekenen.

Contact opnemen

kies een pakket op maat

Verhuren zonder zorgen

Elke verhuurder heeft een eigen situatie. Onze pakketten sluiten aan op jouw wensen. Alles uitbesteden of liever toch deels zelf regelen? Kies een oplossing die past bij jouw doelen.

VERHUUR

COMFORT

FULL-SERVICE

GARANTIE

Gedegen screening huurder
Gedetailleerde rapportage bij sleuteloverdracht
Hoge kwaliteit BOG maatwerk huurovereenkomst
Maatwerk verhuuradvies
Professionele online objectpresentatie
Professionele online presentatie bedrijfspand
Accuraat financieel en administratief beheer
Adequaat technisch beheer inclusief 24-7 calamiteitendienst

Verhuurpakket

Met het Verhuurpakket heeft u alle belangrijke onderdelen in huis. Vakkundig verhuuradvies, uw woning op alle relevante (internationale) woningwebsites en een uitgebreide screening van de toekomstige huurder zijn inclusief. Net als een maatwerk huurovereenkomst onder de beste voorwaarden en een gedetailleerde rapportage van de woninginspectie bij de sleuteloverdracht.

Uiteenzetting van de werkzaamheden

  • Woningopname
    Een afspraak om u en de te verhuren woning te bezoeken.
  • Verhuuradvies
    Advisering over onder andere de verhuurbaarheid, actuele huurprijs, eventuele woningaanpassingen, risico’s en de ins en outs van de (regionale) huurmarkt. Dit alles op basis van meer dan 20 jaar ervaring.
  • Bemiddelingsovereenkomst
    Het sluiten van een bemiddelingsovereenkomst waarin gemaakte afspraken transparant zijn vastgelegd.
  • Presentatie
    Een professionele tweetalige presentatie van de te verhuren woning, inclusief (semi)professionele fotoreportage en eventuele video.
  • Publicatie
    Publicatie van uw woning op vele (internationale) websites zoals Funda, interhouse.nl en pararius. Daarnaast op diverse social media, expat communities en in het grote eigen netwerk van relocationbedrijven, multinationals en collega-makelaars.
  • Verhuurwerkzaamheden
    Matchen van uw woning met woningzoekenden en het behandelen van de reacties van kandidaat-huurders.
  • Selectie
    Selectie van (expat)-huurders op gedegen kwaliteit en het maken van afspraken om te bezichtigen.
  • Bezichtigen
    Het arrangeren en uitvoeren van de bezichtigingen van uw woning met de geïnteresseerde, passende kandidaten.
  • Onderhandeling
    Zodra een kandidaat-huurder serieuze interesse toont, wordt namens u onderhandeling vervoerd om de gunstige voorwaarden voor u overeen te komen.
  • Screening
    Uitvoerige screening van kandidaat-huurder. Kredietwaardigheid, huurverleden en authenticiteit van aangeleverde gegevens inclusief (internationaal) legitimatiebewijs worden gecontroleerd. Ook een online en social check en een persoonlijke ontmoeting maken deel uit van de screening.
  • Opstellen juiste model huurovereenkomst
    Een maatwerk huurovereenkomst van het juiste model wordt opgesteld, inclusief de bijbehorende voorwaarden en eventueel ook in het Engels. Partner en dé huurrecht advocaat van Nederland Hielkema & co te Amsterdam houdt de overeenkomsten actueel.
  • Arrangeren van ondertekening
    Na akkoord op de inhoud van de overeenkomst wordt een vlotte ondertekening door alle partijen gearrangeerd.
  • Woningoplevering met inspectie
    Aanwezigheid bij oplevering van de woning aan de huurder. Hier wordt de aanvangsconditie minutieus vastgelegd door uitgebreide fotorapportage en door het opstellen van een inspectierapport.
  • Vastgoedmanagement
    Beheren van de verhuurde woning is niet inbegrepen. Gedurende de huurovereenkomst bent u zelf beheerder. U draagt zelf zorg voor o.a. huurincasso, huurverhogingen, technisch beheer en calamiteiten. U heeft hier rechtstreeks contact over met de huurder.
  • Tarief
    Het tarief van het verhuurpakket bedraagt een bruto maand huur, exclusief 21% BTW.
  • Fiscaal belangrijk
    Met deze dienst voldoet u waarschijnlijk niet volledig aan de eisen die de belastingdienst aan een box 3 belegging stelt. Dit komt omdat u zelf beheert en daardoor deels aan actief vermogensbeheer doet. U loopt hierdoor een risico dat uw huurinkomsten (met terugwerkende kracht) worden belast in box 1.

Comfortpakket

Naast de voordelen van het Basispakket, bent bij het Comfortpakket ook verlost van de financiële en administrative beslommeringen. Zaken als huurincasso, (communicatie over) tijdige huurverhoging en overige correspondentie met huurder, VVE en/of instanties zijn inbegrepen en zorgt voor zorgeloze verhuur.

Uiteenzetting van de werkzaamheden

  • Woningopname
    Een afspraak om u en de te verhuren woning te bezoeken.
  • Verhuuradvies
    Advisering over onder andere over de verhuurbaarheid, actuele huurprijs, eventuele woningaanpassingen, risico’s, de ins en outs van (regionale) huurmarkt. Dit alles op basis van meer dan 20 jaar ervaring.
  • Bemiddelingsovereenkomst
    Het sluiten van een bemiddelingsovereenkomst waarin gemaakte afspraken transparant zijn vastgelegd.
  • Presentatie
    Een professionele tweetalige presentatie van de te verhuren woning, inclusief (semi)professionele fotoreportage en eventuele video.
  • Publicatie
    Publicatie van uw woning op vele (internationale) websites zoals Funda, interhouse.nl en pararius. Daarnaast op diverse social media, expat communities en in het grote eigen netwerk van relocationbedrijven, multinationals en collega makelaars.
  • Verhuurwerkzaamheden
    Matchen van uw woning met woningzoekenden en het behandelen de reacties van kandidaat-huurders.
  • Selectie
    Selectie van (expat) huurders op gedegen kwaliteit en het maken afspraken om te bezichtigen.
  • Bezichtigen
    Het arrangeren en uitvoeren van de bezichtigingen van uw woning met de geïnteresseerde, passende kandidaten.
  • Onderhandeling
    Zodra een kandidaat huurder serieuze interesse wordt namens u onderhandeling vervoerd om de gunstige voorwaarden voor u overeen te komen.
  • Screening
    Uitvoerige screening van kandidaat huurder. Kredietwaardigheid, huurverleden en authenticiteit van aangeleverde gegevens inclusief (internationaal) legitimatiebewijs worden gecontroleerd. Ook een online en social check en een persoonlijke ontmoeting maken deel uit van de screening.
  • Opstellen juiste model huurovereenkomst
    Een maatwerk huurovereenkomst op van het juiste model, inclusief de bijbehorende voorwaarden en eventueel ook in het Engels wordt opgesteld. Partner en dé huurrecht advocaat van Nederland Hielkema & co te Amsterdam houdt de overeenkomsten actueel.
  • Arrangeren van ondertekening
    Na akkoord op de inhoud van de overeenkomst wordt een vlotte ondertekening door alle partijen gearrangeerd.
  • Woningoplevering met inspectie
    Aanwezigheid bij oplevering van de woning aan de huurder. Hier wordt de aanvangsconditie minutieus vastgelegd door uitgebreide fotorapportage en opstellen van inspectierapport.
  • Vastgoedmanagement
    Gedurende de huurovereenkomst is Interhouse Vastgoedmanagement administratief beheerder. Incasso van de huur inclusief administratie daaromtrent, berekening en doorvoeren van correcte en tijdige huurverhogingen en verstrekking van periodiek financiële overzichten worden accuraat uitgevoerd. Daarnaast wordt correspondentie met uw huurder(s), VVE’s en overige instanties adequaat uitgevoerd en worden addenda, op- en aanzeggingen tijdig opgesteld en ondertekend.
  • Opzegging huurovereenkomst
    In geval van opzegging van een huurovereenkomst wordt deze gecontroleerd om vervolgens afspraken te maken wij met uw huurder om zowel een voor- als eindinspectie in te plannen en uit voeren.
  • Afwikkeling
    Verzorging van sleutelinname, afwikkeling van eventuele schades of achterstalligheden, professionele eindschoonmaak en afrekening met restitutie van de waarborgsom.
  • Werving nieuwe huurder
    Direct na opzegging van de huurovereenkomst wordt Interhouse verhuurmakelaars ingeschakeld om  na uw akkoord tijdig op zoek naar een nieuwe kwalitatief goede huurder. Zo wordt leegstand voorkomen.
  • Technisch beheer en calamiteiten
    Bij het comfortpakket draagt u zelf zorg voor het technisch beheer en eventuele calamiteiten omtrent uw woning. U heeft hierover rechtstreeks contact met de (internationale) huurder en in te schakelen derden.
  • Tarief
    Het tarief van het comfortpakket bedraagt een bruto maand huur, exclusief 21% BTW voor de verhuurbemiddeling. Vervolgens een maandelijks tarief van 4% van de bruto maand huur voor het financiële en administratieve beheer. Dit tarief is exclusief 21% BTW met een minimum van € 42,50 per object per maand.
  • Fiscaal belangrijk
    Met het comfortpakket voldoet u hoogstwaarschijnlijk aan de eisen die de belastingdienst aan een box 3 belegging stelt. Dit komt omdat u amper tot minimaal aan actief vermogensbeheer doet. Een en ander zal afhankelijk zijn van het aantal objecten dat u bezit en de wijze waarop het technische beheer wordt uitgevoerd.

Full-servicepakket

Het Full-servicepakket biedt volledige ontzorging. In dit pakket zitten alle aspecten van het comfortpakket, maar met het volledig technisch beheer van uw onroerend goed, inclusief 24/7-calamiteitenservice als extra aanvulling. Uw object blijft zo altijd op het gewenste kwaliteitsniveau en uw huurders blijven maximaal tevreden. Niet voor niets is dit het meest gekozen pakket.

Uiteenzetting van de werkzaamheden

  • Woningopname
    Een afspraak om u en de te verhuren woning te bezoeken.
  • Verhuuradvies
    Advisering over onder andere de verhuurbaarheid, actuele huurprijs, eventuele woningaanpassingen, risico’s, de ins en outs van (regionale) huurmarkt. Dit alles op basis van meer dan 20 jaar ervaring.
  • Bemiddelingsovereenkomst
    Het sluiten van een bemiddelingsovereenkomst waarin gemaakte afspraken transparant zijn vastgelegd.
  • Presentatie
    Een professionele tweetalige presentatie van de te verhuren woning, inclusief (semi)professionele fotoreportage en eventuele video.
  • Publicatie
    Publicatie van uw woning op vele (internationale) websites zoals Funda, interhouse.nl en pararius. Daarnaast op diverse social media, expat communities en in het grote eigen netwerk van relocationbedrijven, multinationals en collega makelaars.
  • Verhuurwerkzaamheden
    Matchen van uw woning met woningzoekenden en het behandelen de reacties van kandidaat-huurders.
  • Selectie
    Selectie van (expat)-huurders op gedegen kwaliteit en het maken van afspraken om te bezichtigen.
  • Bezichtigen
    Het arrangeren en uitvoeren van de bezichtigingen van uw woning met de geïnteresseerde, passende kandidaten.
  • Onderhandeling
    Zodra een kandidaat-huurder serieuze interesse toont, wordt namens u onderhandeling vervoerd om de gunstige voorwaarden voor u overeen te komen.
  • Screening
    Uitvoerige screening van kandidaat-huurder. Kredietwaardigheid, huurverleden en authenticiteit van aangeleverde gegevens inclusief (internationaal) legitimatiebewijs worden gecontroleerd. Ook een online en social check en een persoonlijke ontmoeting maken deel uit van de screening.
  • Opstellen juiste model huurovereenkomst
    Een maatwerk huurovereenkomst van het juiste model wordt opgesteld, inclusief de bijbehorende voorwaarden en eventueel ook in het Engels. Partner en dé huurrecht advocaat van Nederland Hielkema & co te Amsterdam houdt de overeenkomsten actueel.
  • Arrangeren van ondertekening
    Na akkoord op de inhoud van de overeenkomst wordt een vlotte ondertekening door alle partijen gearrangeerd.
  • Woningoplevering met inspectie
    Aanwezigheid bij oplevering van de woning aan de huurder. Hier wordt de aanvangsconditie minutieus vastgelegd door uitgebreide fotorapportage en door het opstellen van een inspectierapport.
  • Vastgoedmanagement
    Gedurende de huurovereenkomst is Interhouse Vastgoedmanagement administratief beheerder. Incasso van de huur inclusief administratie daaromtrent, berekening en doorvoeren van correcte en tijdige huurverhogingen en verstrekking van periodiek financiële overzichten worden accuraat uitgevoerd. Daarnaast wordt correspondentie met uw huurder(s), VVE’s en overige instanties adequaat uitgevoerd en worden addenda, op- en aanzeggingen tijdig opgesteld en ondertekend.
  • Opzegging huurovereenkomst
    In geval van opzegging van een huurovereenkomst wordt deze gecontroleerd om vervolgens afspraken te maken met uw huurder om zowel een voor- als eindinspectie in te plannen en uit voeren.
  • Afwikkeling
    Verzorging van sleutelinname, afwikkeling van eventuele schades of achterstalligheden, professionele eindschoonmaak en afrekening met restitutie van de waarborgsom.
  • Werving nieuwe huurder
    Direct na opzegging van de huurovereenkomst wordt Interhouse verhuurmakelaars ingeschakeld om  na uw akkoord tijdig op zoek te gaan naar een nieuwe kwalitatief goede huurder. Zo wordt leegstand voorkomen.
  • Technisch beheer en calamiteiten
    Bij dit Full-servicepakket is het technische beheer en een 24-7 calamiteitenservice inbegrepen. Alle (calamiteiten)meldingen van de (internationale) huurder worden aangenomen en opgelost. Dit verlangt planning, uitvoering en afwikkeling van de werkzaamheden met zowel derden als met uw huurder.
  • Tarief
    Het tarief voor het Full-servicepakket bedraagt een bruto maandhuur, exclusief 21% BTW voor de verhuurbemiddeling. Vervolgens een maandelijks tarief van 6% van de bruto maandhuur voor het financiële, administratieve en technische beheer. Dit tarief is exclusief 21% BTW met een minimum van € 50,00 per object per maand.
  • Fiscaal belangrijk
    Met deze dienst voldoet u in beginsel aan de eisen die de belastingdienst aan een box 3 belegging stelt. Dit komt omdat u niet aan actief vermogensbeheer doet. Hiermee voorkomt u belasting van uw huurinkomsten in box 1 in plaats van box 3.

Garantiepakket

Het Garantiepakket biedt ontzorging en zekerheid van het hoogste niveau. Net als met het Full-servicepakket bent u volledig ontzorgd én zijn zelfs kosten door tijdelijke leegstand en verhuurmutaties inclusief. Tegen een vast percentage van de huur zijn met dit pakket op voorhand en op de lange termijn uw rendement gegarandeerd.

Uiteenzetting van de werkzaamheden

  • Woningopname
    Een afspraak om u en de te verhuren woning te bezoeken.
  • Verhuuradvies
    Advisering over onder andere de verhuurbaarheid, actuele huurprijs, eventuele woningaanpassingen, risico’s, de ins en outs van de (regionale) huurmarkt. Dit alles op basis van meer dan 20 jaar ervaring.
  • Bemiddelingsovereenkomst
    Het sluiten van een bemiddelingsovereenkomst waarin gemaakte afspraken transparant zijn vastgelegd.
  • Presentatie
    Een professionele tweetalige presentatie van de te verhuren woning, inclusief (semi)professionele fotoreportage en eventuele video.
  • Publicatie
    Publicatie van uw woning op vele (internationale) websites zoals Funda, interhouse.nl en pararius. Daarnaast op diverse social media, expat communities en in het grote eigen netwerk van relocationbedrijven, multinationals en collega makelaars.
  • Verhuurwerkzaamheden
    Matchen van uw woning met woningzoekenden en het behandelen van de reacties van kandidaat-huurders.
  • Selectie
    Selectie van (expat)-huurders op gedegen kwaliteit en het maken van afspraken om te bezichtigen.
  • Bezichtigen
    Het arrangeren en uitvoeren van de bezichtigingen van uw woning met de geïnteresseerde, passende kandidaten.
  • Onderhandeling
    Zodra een kandidaat huurder serieuze interesse toont,m wordt namens u onderhandeling vervoerd om de gunstige voorwaarden voor u overeen te komen.
  • Screening
    Uitvoerige screening van de kandidaat-huurder. Kredietwaardigheid, huurverleden en authenticiteit van aangeleverde gegevens inclusief (internationaal) legitimatiebewijs worden gecontroleerd. Ook een online en social check en een persoonlijke ontmoeting maken deel uit van de screening.
  • Opstellen juiste model huurovereenkomst
    Een maatwerk huurovereenkomst van het juiste model wordt opgesteld, inclusief de bijbehorende voorwaarden en eventueel ook in het Engels. Partner en dé huurrecht advocaat van Nederland Hielkema & co te Amsterdam houdt de overeenkomsten actueel.
  • Arrangeren van ondertekening
    Na akkoord op de inhoud van de overeenkomst wordt een vlotte ondertekening door alle partijen gearrangeerd.
  • Woningoplevering met inspectie
    Aanwezigheid bij oplevering van de woning aan de huurder. Hier wordt de aanvangsconditie minutieus vastgelegd door uitgebreide fotorapportage en door het opstellen van inspectierapport.
  • Vastgoedmanagement
    Gedurende de huurovereenkomst is Interhouse Vastgoedmanagement administratief beheerder. Incasso van de huur inclusief administratie daaromtrent, berekening en doorvoeren van correcte en tijdige huurverhogingen en verstrekking van periodiek financiële overzichten worden accuraat uitgevoerd. Daarnaast wordt correspondentie met uw huurder(s), VVE’s en overige instanties adequaat uitgevoerd en worden addenda, op- en aanzeggingen tijdig opgesteld en ondertekend.
  • Opzegging huurovereenkomst
    In geval van opzegging van een huurovereenkomst wordt deze gecontroleerd om vervolgens afspraken te maken met uw huurder om zowel een voor- als eindinspectie in te plannen en uit voeren.
  • Afwikkeling
    Verzorging van sleutelinname, afwikkeling van eventuele schades of achterstalligheden, professionele eindschoonmaak en afrekening met restitutie van de waarborgsom.
  • Werving nieuwe huurder
    Direct na opzegging van de huurovereenkomst wordt Interhouse verhuurmakelaars ingeschakeld om na uw akkoord tijdig op zoek te gaan naar een nieuwe kwalitatief goede huurder. Zo wordt leegstand voorkomen.
  • Technisch beheer en calamiteiten
    Bij dit Garantiepakket is het technisch beheer en een 24-7 calamiteitenservice inbegrepen. Alle (calamiteiten)meldingen van de (internationale) huurder worden aangenomen en opgelost. Dit verlangt planning, uitvoering en afwikkeling van de werkzaamheden met zowel derden als met uw huurder.
  • Leegstand en wanbetaling deels gedekt
    In geval van leegstand betaalt Interhouse u maximaal 2 maanden de laatst geldende huurprijs door per mutatie en in geval van wanbetaling maximaal 1 maand gelijk aan de laatst geldende huurprijs.
  • Tarief
    Het tarief van het Garantiepakket is maatwerk. De vergoeding bedraagt een maandelijks percentage van de te innen huurprijs. In dit tarief zijn alle genoemde zaken opgenomen.
  • Fiscaal belangrijk
    Met deze dienst voldoet u in beginsel aan de eisen die de belastingdienst aan een box 3 belegging stelt. Dit komt omdat u niet aan actief vermogensbeheer doet. Hiermee voorkomt u belasting van uw huurinkomsten in box 1 in plaats van box 3.

Interhouse specialisten

Ontmoet onze makelaars

Achter elke succesvolle verhuur staat een specialist die luistert en handelt. Onze opgeleide makelaars kennen de lokale markt en regelgeving als geen ander. Zij zetten hun ervaring en energie in voor wat jij nodig hebt. Wat jouw situatie ook is, zij zorgen dat jouw woning of bedrijfspand de aandacht én de juiste huurder krijgt.

Recent aanbod

Huurwoningen

een greep uit

onze internationale huurders

Verhuren via Interhouse betekent dat jouw woning onder de aandacht komt van multinationals en expats. Wij hebben ontelbare ervaring in deze nichemarkt. Zo verbinden jouw woning zorgvuldig met de allerhoogste kwaliteit huurders.

Logo ARPN
Logo ABN-Amro
Logo ING
Logo Tomtom
Logo Philips
Logo Ikea
Logo FedEx
Logo Nike
Logo Esa
Logo Asics
Logo Kpn
Logo Unilever
Logo KLM
Logo AkzoNobel
Logo Shell
Logo Bluewater
Logo FrieslandCampina
Logo Douwe Egberts
Logo Netflix
Logo Arla
Logo Baker Hughes
Logo Amgen

Plan een vrijblijvende kennismaking

Zoek een interhouse vestiging

Daarom kies je voor Interhouse specialisten

Altijd een expert
in de buurt

Met meer dan 25 jaar ervaring en vestigingen in een groot deel van Nederland kennen wij elke regio. (Ver)kopen, (ver)huren of beheren? Altijd aandacht voor mens, markt én moment.

Maatwerk aanpak bij
iedere opdracht

Geen standaardaanpak, maar maatwerk bij elke (ver)koop, (ver)huur en beheer. We luisteren, adviseren en stemmen alles af op de klant en het object. Zo behalen we samen het beste resultaat.

Maximaal én
wereldwijd bereik

Door netwerk, Funda (in business), Pararius, social media én internationale communities bereiken we de juiste doelgroep(en). Zo komt jouw woning of BOG zichtbaar én aantrekkelijk op de markt.

Interhouse makelaars

Ervaringen van onze klanten

Interhouse makelaars wordt beoordeeld met een

4.5Gebaseerd op 122 beoordelingen op Google en Funda

Nieuws

De Laatste inzichten

Veelgestelde vragen over woning verhuren

Hier vind je antwoord op jouw vragen. Gebruik de zoekbalk voor jouw vraag of bekijk de vragen inclusief antwoorden hieronder.

faq

Meest bekeken