Reviews Interhouse Haarlem

Ik heb bewust even gewacht met het plaatsen van deze beoordeling. Ik wilde de feiten niet vertroebelen met mijn emoties na het uitchecken.
Ik geef 4 van de 5 sterren voor het inchecken en 1 van de 5 sterren voor alles daarna. Een gemiddelde van 2 sterren.

Voor het intrekken:
– Ik had 2 afspraken gepland die later een dag van tevoren door Interhouse werden geannuleerd
– Ik heb nog 3 afspraken gemaakt. Ik heb ze achter elkaar bekeken. Gemakkelijk en efficiënt. Ik vond 2 van de woningen leuk. Gemakkelijke communicatie tijdens het ondertekenen van het contract en het inchecken

Tijdens de huurperiode:
– Zolang je op tijd betaalt, is er niets aan de hand
– De onderhoudsmonteur kwam het huis binnen zonder ons daarvan op de hoogte te stellen. Hij moest een bekend defect aan het bad repareren
– Ik heb gebreken gemeld (een verschoven raam waardoor het in de winter koud was). Er kwam iemand langs, maar hij heeft er niets aan gedaan.

Vertrek en uitchecken:
– We moesten eerder vertrekken en volgens het contract moesten we daarvoor een boete betalen. Interhouse deed alsof dat niet kon. Na meerdere onaangename gesprekken en ongerechtvaardigde tegenwerking kwamen we overeen dat vroegtijdig vertrek mogelijk was als we de verschuldigde boete zouden betalen.
– Een week voor ons vertrek ontvingen we de factuur voor de huur van de volgende maand. We hebben laten weten dat we die niet zouden betalen omdat het onze laatste maand was, en moesten opnieuw een reeks onaangename gesprekken doorstaan. De mensen in het bedrijf hadden niet met elkaar gecommuniceerd dat we zouden vertrekken.
– Er werden twee bezichtigingen gepland zonder dat we daarvan op de hoogte waren gesteld, terwijl we nog in het huis woonden. Er werd ons verteld dat we 24 uur van tevoren bericht zouden krijgen om het huis in goede staat achter te laten en te verlaten, als we daarvoor zouden kiezen. Toen we een klacht indienden over het gebrek aan kennisgeving, was een van de opmerkingen dat “dit karma is omdat we vroegtijdig vertrekken”.
– Het was moeilijk om de check-out in te plannen, maar toen we dat eenmaal hadden gedaan, verliep de procedure heel vlot.
– De borgsom moet binnen 30 dagen na het einde van het contract worden terugbetaald. We hebben deze na 45 dagen ontvangen, en na enkele herinneringen van mijn kant.
– Interhouse wilde ons kosten in rekening brengen voor de kapotte stofzuiger in het appartement, die we nooit hebben gebruikt en die we bij het in- en uitchecken niet hadden verwacht. Uiteindelijk werd de kostenpost geschrapt.
– Ik was het niet eens met het terugbetaalde bedrag vanwege de berekening van een vergoeding. Ik voerde drie punten uit het contract aan om mijn stelling te onderbouwen, maar de medewerkster van Interhouse gebruikte alleen niet-feitelijke argumenten zoals “het is nu eenmaal zo” en “we hebben dit verzoek nog nooit eerder gehad”. Het was frustrerend dat niemand een goede reden kon geven op basis van het contract waarom de vergoeding aan ons in rekening werd gebracht.

Meer van onze blog:

18 november, 2025

Tijdelijke verhuur van een woning voor je studerende kind: zo werkt het sinds 1 juli 2024

Toen Wim en Lilian hoorden dat hun dochter Sofie was aangenomen op de Universiteit Leiden, ging de vlag natuurlijk uit! Al snel begonnen er ...
Lees meer
Verhuurmakelaar Leiden
30 oktober, 2025

Woning verhuren in Leiden

Leiden is een historische stad die veel te bieden heeft. Het is de thuisbasis van de oudste universiteit van Nederland, waardoor het een ...
Lees meer