We hebben veel problemen gehad met dit bureau en raden het gebruik ervan af. We hebben een huis gehuurd via hun diensten:
– ze kwamen zonder afspraak of toestemming van ons met andere mensen het huis binnen terwijl we niet thuis waren
– de enige verwarming in de badkamer werkte niet toen we aankwamen en het duurde drie weken en verschillende herinneringen voordat ze een klusjesman stuurden (terwijl we een baby in huis hadden), er waren ook lekkages en kapotte onderdelen in de keuken
– de brandmelders waren defect, terwijl de verhuurder volgens de wet verantwoordelijk is voor het installeren van werkende brandmelders in het huis. Ze begonnen ’s nachts te piepen. Interhouse wilde ze niet vervangen en vroeg ons om de batterijen te vervangen… zelfs toen we foto’s stuurden waarop te zien was dat op de achterkant van een van de alarmen een instructie van de leverancier stond: “VERVANG ALARM VOOR 2019” (we huurden van 03/2021 tot 02/2022).
– Ze brachten reparatiekosten in rekening toen we vertrokken, terwijl er bij de pre-check-out niets over die “defecte” melding werd gezegd (het huis was al leeg toen we dat deden, dus er was niets “verborgen”) en we hadden niet de mogelijkheid om het zelf te repareren. Huurteam vertelde ons dat dit heel gebruikelijk is bij Interhouse en niet gerechtvaardigd is.
– Ze hebben onze borg (min de reparatiekosten) meer dan een maand later terugbetaald, nadat we hen een paar herinneringen hadden gestuurd.
WIJZIGING NA ANTWOORD VAN INTERHOUSE:
Om het voor geïnteresseerde kijkers gemakkelijk begrijpelijk te maken, zullen we alleen reageren op de punten die volgens ons het belangrijkst zijn. Indien nodig kunnen we gemakkelijk reageren op alle punten in uw uitleg. We hebben de informatie ook in de bijgevoegde afbeelding geplaatst.
– U heeft nooit geprobeerd ons te bellen over onze klacht, u liegt als u zegt dat “u onze telefoontjes niet meer beantwoordt”.
– U heeft nooit onze toestemming gevraagd om ons huis op 31/01/2022 te betreden, dus het was niet mogelijk om onze toestemming te geven. Bewijs wat u zegt. We hebben daar al op 08/02 over geklaagd (toen u ons zonder toestemming foto’s stuurde van het gehuurde huis), en uw enige antwoord was: “We hebben geen nieuwe bezichtigingen gepland, omdat het pand tijdens de eerste bezichtigingsronde is verhuurd.”
– U vroeg op 24/02 om 10:12 uur om een bezoek op 25/02 om 8:30 uur. Dat is erg kort dag, nietwaar?
– De verwarming moet werken als je een huis huurt (voor € 1850 per maand), bovendien wist je dat we een baby hadden en het duurde meer dan een maand om het te laten werken! We moesten de badkamer verwarmen om de baby in bad te doen en je hebt hier geen rekening mee gehouden om snel een reparateur te sturen. Zou je je eigen baby in bad doen als het maar 15 graden is in de badkamer?
– Uw eerste beoordeling was om de batterijen te vervangen, ook al stond er duidelijk op het apparaat geschreven “VERVANG ALARM VOOR 2019” (foto verzonden op 9 augustus 2022). Het is wettelijk verplicht om in een huurwoning over werkende alarmen te beschikken. We hebben tussen 09/08 en 30/08 niets van u vernomen; we hebben u op 06/09 een herinnering gestuurd omdat er niets was gebeurd. U hebt ons anderhalve maand (21/09) na onze klacht (09/08) laten weten dat de detectoren zouden worden vervangen.
– U schrijft dat u ons op de hoogte heeft gesteld van ALLE PROBLEMEN DIE MOESTEN WORDEN OPGELOST. Aangezien u “duidelijke en eenvoudige procedures hanteert”, was het raamkozijn dat u tijdens de eindcontrole noemde geen probleem. Dit is voor ons het meest teleurstellende punt en de reden waarom wij vinden dat wij onze volledige borgsom terug hadden moeten krijgen. “Alle problemen die moesten worden opgelost” waren vóór de eindcontrole opgelost.
– Bovendien hebben we bij het huren van het huis betaald voor de vertaling van documenten. We hebben echter nooit alle documenten vertaald gekregen, ook al hebben we daar meerdere keren om gevraagd. Het enige antwoord dat we kregen was dat we Google Translate moesten gebruiken om de juiste vertaling te krijgen!
Uiteindelijk hebben we contact opgenomen met het Huurteam Utrecht, maar helaas is Woerden geen stad waar zij huurders kunnen helpen. Ze hebben ons echter wel laten weten: “We kennen Interhouse en het onderstaande verhaal is geen verrassing”.

